Sunday, November 15, 2009

Titipan Doa Buat Sahabat



Sahabat
Begitu lama mencari sahabat sehebat Saidina Abu Bakar,

Akhirnya kutemui juga,

Mengenalimu satu anugerah bagiku,

Suka dan duka kita bersama,

Masuk tahun ini genapla 3 tahun aku aku megenal dan memahami mu sahabt,


Sahabat

Duka yang dialami ditanggung bersama,

Berada di kolej yang sama lebih merapatkan kita,

Tak pernah jemu kau melayan kerenahku,

Setia mendengar walaupun kau penat mendengar ceritaku,

Melukai hatiku jarang sekali apatah lagi membuatku menangis


Sahabat

Pernah berlaku krisis yang besar di kalangan “kita”,

Sehinggakan wujud 2 kelompok yang besar,

Aku kira inilah dugaan yang besar yang perlu hadapi,

Mengembalikan ke keadaan yang sebenar bukanla perkara yang mudah,

Mujur ada kau di sampingku,membuatkan aku lebih kuat menghadapinya dengan izin Allah


Sahabat

Banyak aku belajar dirimu,

Ketenangan dan lemah lembut dlam bicara memberi kesan pada hati

Masalah ummah dibincang bersama dan mencari penyelesaian

Idea yang bernas dilemparkan membuatku sentiasa berfikir


Sahabat

Kini aku diberi amanah dari manusia,

Membuatkan kita jarang bersama,

Aku dengan kerjaku dan kau dengan kerjamu,

Walaupun amanah ini menjarakkan kita,

Kau tetap menjadi tempat luahan masalahku,

Tapi aku sedih kau lebih banyak memendam lebih daripada meluah

Mungkin aku bukan yang sesuai untuk mendengarnya

Tetapi aku tetap berlapang dada,

Tidak semua benda boleh dikongsi


Sahabat

Baru-baru ini aku mendengar berita sedih dari sahabat kita yang lain,

Kau menghadapinya berseorangan tanpa aku tahu,

Ujian untukmu hebat, di kala manusia sibuk bertempur di medan peperiksaan

Kau sibuk berperang dengan perasaan risau

Aku harap kau tabah menghadapinya,

Maafkan aku sahabat,sudah lama aku tidak bertanya khabar darimu,

Membuat jarak kita semakin bertambah

Walaupun apa terjadi aku tetap mengiktirafmu sabagai sahabat rapatku,


Sahabat

Aku hanya boleh berdoa dari jauh akan keadaanmu sekarang

Aku cuba memahami mungkin pada masa ini kau perlukan ketenangan

Aku juga tetap berdoa sekiranya benar aku sahabatmu

Berila ruang untuk aku membuktikannya.InsyaAllah

1 comment:

  1. Assalamualaikum..mohon share...sajak yg baik utk seorg sahabat

    ReplyDelete